Jak ses dostal k opravám aut a co tě na tom nejvíc baví?
Od dětství jsem si sám opravoval kolo a už na základce bylo jasné, že auta jsou moje vášeň. Dřív mě bavilo hlavně jezdit, dnes mě fascinuje technologie a odhalování závad. Když konečně najdu chybu, je to k nezaplacení.
Co ti dává v práci největší smysl?
Chci, aby vše fungovalo a zákazníci, ať už řidiči naší firmy nebo lidé zvenčí, byli spokojení. Důležité je pro mě i to, aby kolegové brali práci s radostí, bavila je a necítili se tlačeni do věcí, které nechtějí dělat.
Jaké jsou rozdíly mezi opravou osobních aut a autobusů?
Největší výzvou u osobních aut je to, aby byl zákazník vždy spokojený a vracel se. Každá oprava musí být na 100 %, to platí pro všechno, co děláme.
Autobusy nebo osobní auta?
Asi oboje. Každé má něco do sebe.
Jak se změnily technologie od doby, co jsi začal?
Za ta léta se technologie posunula neuvěřitelně dopředu. Dřív si člověk opravil auto i sám doma, ale dneska bez speciálních přístrojů a přípravků už to není možné. Je to složitější, ale také zajímavější.
Co podle tebe definuje dobrého mechanika?
Musí umět pracovat samostatně i v týmu. Vytrvalost při hledání závad je klíčová, a hlavně chuť přemýšlet, jak problém vyřešit. Vyhýbat se opravám jen kvůli tomu, že to je těžké, nemá smysl.
Jak vypadá tvůj typický den?
Každý den je jiný, ale nejraději mám výjezdy. Když jedu zachránit autobus a umožním mu pokračovat v jízdě, to je pocit, který mě baví. Někdy je to riskantní, ale většinou se to podaří.
Co tě baví ve volném čase?
Rybaření, veteráni a hlavně rodina. Moje dvě děti a přítelkyně jsou pro mě na prvním místě.
Máš oblíbenou značku auta?
Mám rád Volkswageny, ale každá značka má něco do sebe. A rád bych si někdy vyzkoušel opravit supersport!
Plány do budoucna?
Chci zdokonalit tým i vybavení, aby náš servis pracoval na špičkové úrovni. A hlavně si zachovat lidskost a komunikaci s klienty na rovinu.