Autobus SOR C 7,5 LiLi je ideální pro městskou i příměstskou dopravu. S délkou přibližně 7,5 metru se snadno pohybuje v úzkých ulicích a na méně vytížených trasách. Navzdory své kompaktní velikosti nabízí kapacitu pro 26 sedících a až 20 stojících cestujících, což je vzhledem k jeho rozměrům překvapivé. Byl vůbec prvním modelem autobusu, který společnost SOR Libchavy v 90. letech uvedla do výroby. Jeho prototyp z roku 1993 si vysloužil přezdívku „LiLi“ – jde o akronym Libchavy-Litomyšl, dvou měst, kde tehdy probíhala jeho výroba.
Kadaňské technické služby svého času provozovaly hned čtyři tyto vozy – a právě jeden z nich jsme si v červnu 2016 přivezli do StiBusu, kde vzápětí dostal nový život v našem tmavomodrém firemním nátěru. Tento kus s výrobním číslem 007 je v současnosti nejstarším provozním autobusem SOR, a po ukončení své aktivní kariéry si nyní užívá zasloužené místo v našem depozitáři. Aktivně byl v provozu od září 2016 do května 2017 a nastartoval pilotní projekt obecní linky 320918 v trase Rudolfov - Jivno - Adamov - Hůry - Libníč - Rudolfov. Pod vedením řidiče Slávy se stal ikonou tehdejšího provozu.
Před zařazením do provozu proběhla částečná oprava karoserie, generální oprava motoru a výměna převodovky. Byla také provedena obnova interiéru a osazení informačního systému. Po přibližně roce (jezdila od září 2016 do května 2017) byla tato SOR C 7,5 stažena z plánovaného provozu a nahrazena atypickým vozem MAN Göppel.
A ještě jedna perlička – majitel StiBusu, Petr Stibor, jezdil jako malý kluk právě tímto autobusem, když se svým dědečkem cestoval na zahrádku v Kadani.
Pokud máte rádi modely autobusů, stáhněte si tento nový model SOR C 7,5 LiLi a bavte se jeho sestavováním! Model navrhl Vojta Mařík na základě původního modelu Jana Šťastného.