V našem vozovém parku najdete několik vozidel, která na první pohled mohou působit neobvykle. Tyto vozy odrážejí nejen provozní potřeby, ale i naši sběratelskou vášeň či jsou srdeční záležitostí. Pro okružní obecní linku, kde jsou vyžadována krátká a obratná vozidla kvůli historické zástavbě bývalých hornických oblastí, jsme nejprve zařadili SOR C 7,5, první model z produkce libchavského výrobce. Nahradil ho další atyp, MAN/Göppel NM 223, jehož zúžená karoserie byla pro linku ideální.
Pro záložní vozidla jsme sáhli po dvojici midibusů na podvozku dodávky z produkce dnes již zaniklého výrobce Johnckheere, modelu Pro-City, a to ve variantách na podvozku Peugeot Boxer kterých u nás jezdilo či jezdí pět kusů a o pár let později prototyp v tříosé verzi na podvozku Renaultu Master. Nízkopodlažní, klimatizované vozy si našly své místo nejen na obecní lince. Mezi staršími členy flotily nechyběl také Mercedes-Benz Vario nebo Ferqui Sundancer na podvozku Mercedes-Benz Atego.
Pozoruhodnou kapitolou je minibus Mercedes-Benz Strike od rakouského nástavbáře, známého spíše karosováním obytných automobilů. Jeho vzhled naznačoval příbuznost s obytnými vozy, a zahájil etapu midibusů Mercedes-Benz Sprinter 616 CDI, které jsme měli tři a používali jsme je jako záložní vozy nebo zdroj náhradních dílů.
Postupem času jsme se více zaměřili na sériová vozidla, která však nejsou v naší oblasti působnosti obvyklá, například malý SOR CN 8,5. Díky svému "hrbu" a krátké délce si ho nelze nevšimnout. Posledním přírůstkem v sekci midibusů je Rošero-P FSLI, který je již běžným standardem a jeho výroba běží v několika stovkách kusů u nás i v zahraničí.